Klä en bro med rutor

Jag tänkte att det var en god idé att bidra med några rutor till detta spännande och roliga event:

flyer

Ja, än så länge har jag bara två stycken rutor, men jag hoppas göra fler…

brorutor… och så himla praktiskt! Nu kan jag checka av två sybingorutor till, då rutorna här ovan, ömsom har virkats och broderats i sol” och delvis på offentlig plats.. för offentlig plats!

brosybingo

Temat till Gerillaslöjdsfestivalens “brobygge” på “No Limit” i Borås 3-10 september är Flower and Power. Häng på! Än finns metrar att täcka!!!!!!

Själv har jag broderat (tack Kicki för broderi-kedjesöm-stils-inspiration)  Dagny Carlssons fantastiska uttryck “Man ska inte gamla till sig” och byggt upp en fredssymbol med franska knutar. Eller ja, först tryckte jag symbolen med textilfärg (hm.. textiltryck!! egentligen en sybingoruta till.. 🙂  ). Vidare är den lilla röda blomman i första rutan virkad efter Stickigs beskrivning.

Ja, det var alles!

This entry was posted in Decoupage and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Klä en bro med rutor

  1. Nä men titta så bra det går! Heja! ❤ Och vilka otroligt fina rutor!

  2. Låter spännande. Tack för att du tipsar. Ska fundera på om det blir något för min del.

    Lyssnade precis på Dagnys sommarprat i podden i förmiddags och gillade också hennes citat men allra bäst var när hon sade: Jag tänkte jag skulle dö efter att min man dog men jag dog inte så då tänkte jag att det var bäst att börja leva.

    Fascinerande att hon fick en dator vid 99 års ålder och började blogga efter det. Man önskar man får ha lika mycket “go” som henne och att man kommer upp i de åldrarna.

Leave a Reply

