Lappduk

För några år sköljde en våg av lappbebistäckssömnad genom bloggosfären. Den företeelsen hade jag i minnet när jag tog ett dyk i mitt tyglager och bärgade några fina sjok, men i stället för att göra ett täcke, blev det en duk. En somrig lappduk!

lappduk3

Inte mycket att orda om. Rutorna gjorde jag 15 x 15 cm, inklusive sömsmån.

lappduk

Och så zigzackade jag ovanpå sömmarna i turkost, med stora stygn.

lappduk2

Vidare gjorde jag en ram runt om med hela längder och fodrade duken med vitt lakansväv. Duken mäter in alles 104 x 104 centimeter.

Tjuttelitjutt! Nu kan jag också bocka av rutan “Skapa något somrigt”!! 😀 Sybingot fortsätter ju ända fram till 3/9, så än finns det tid att delta!!

lappduk-sybingo

Ha det!

This entry was posted in Sömnad, Tyg and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Lappduk

  1. Igen mina färger!! Så fint med grönt och turkost! Bra ide att göra en duk av lapparna. Ofta tänker man sig att lappar leder till lapptäcke, men hos dig har man ju sett massor av varianter – väskor, dukar you name it…

Leave a Reply

