Virkade örhängen med tutorial/beskrivning

örhängtutAlla bilderna är klick- och förstoringsbara. Örhängsmodellen är hitte-på från tidigare, men nu har jag bemödat mej med att sammanställa en virkbeskrivning för hur örhängena blir till.

Pärlorna i den beiga modellen är mirakelpärlor av storleken 6 mm. De svarta pärlorna är av glas och storleksmässigt något mindre. Just de läckra mirakelpärlorna finns att beställa hos Miri.

Vad gäller garnerna, så har jag använt bomullsgarn till de svarta örhängena och lingarn till de beiga, Beroende på de olika garnkvalitéernas egenskaper, får örhängena lite olika uttryck. Ringarna som utgör stomme i de svarta örhängena är dessutom lite mindre än de i de beiga. Gardinringar av metall i olika dimensioner går förslagsvis att hitta på loppisar eller i välsorterade sybehörsaffärer.

örhängtut1

örhängtut2

örhängtut3

Nu ska du ha något som liknar detta: örhängtut5

Träd i en öronkrok mitt på upptill. Klart!!

låna javisst

This entry was posted in Örhängen, Beskrivningar, Virkning and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Virkade örhängen med tutorial/beskrivning

  1. Miri says:

    Fantastico! Oändliga variationsmöjligheter med olika pärlor och färger! Exemplarisk tutorial! Nu måste jag bara hitta den där virknålen som försvann … Och nu vet jag vad du skulle ha dom där beiga pärlorna till 🙂

  2. Sanna says:

    Läckra! ❤

    SV: Mmm nu hoppas jag vädret skall tillåta mer trädgårdsarbete igen,,hopplöst när regnet öser ner.. Men men jag har fått en del gjort inne i alla fall.. =)

    Kram
    Sanna

Leave a comment