Burkängel Naked Apple…

.. med plats för värmeljus. Återbruksutmaning hos Klockarbarn i vanlig ordning, även denna måndag! Se länk för övriga bidrag.

För egen del blir det ett inlägg nästan i repris, för nu har jag gjort en burkängel till,

Och här finns beskrivning i pdf:

Ljusbärande ängel3

vingar

Dyker de upp i en blogg blir jag glad om det länkas tillbaka hit till källan.

Tilläggas kan att plåtsax och blindnittång är de lite mer specifika verktyg som detta pyssel kräver. Inte kanske alldeles jättevanliga verktyg i pysselhus och hydda, men väl värda att införskaffa. Mycket kul saker kan göras enkelt med dessa verktyg. Liten blindnitskola finns här.

This entry was posted in Återbruk, Balkongeri, Konservburkar and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Burkängel Naked Apple…

  1. Elaine says:

    Jag gillar änglar men har aldrig gjort nån i plåt därför skulle det vara roligt att få en beskrivning.
    Kanske man skulle kunna göra den tillsammans med barnbarnen.

  2. hennihenni says:

    De är fina dina änglar, och nu när mörka vintern är på kommande lär det ju behövas diverse ljusstakar och ljushållare!

  3. klockarbarn says:

    Snällt att du delar med dig av din kunskap. Själv tror jag att jag skulle skära mig väldigt om jag försökte mig på nåt likande. De är väldigt fina.

  4. Pysselfarmor says:

    Fiffiga du! :-))

    tänk jag glömde totalt bort att fotografera halloweenlyktan som barnbarnet Linnea och jag gjorde av en syltburk!

Leave a comment