Less is bore

Ja, fick bara sådan lust att dra på lite extra prål, så här inför julen…

Till detta har jag använt en plåtburk, en mässingsljusstake, lite kulkedja, metalltråd, glashjärtan och julkulor. Botten på plåtburken togs bort med konservöppnare. Vidare klippte jag halvcirklar med plåtsax, filade en aning. Hål borrades och julkulor målades i guldfärg. Ljusstaken limmade jag fast. Så fästes kulor, kulkedja och hjärtan med metalltråd. Finito! Hm.. ja, jag hade förstås planer på att fylla fatet med lite godsaker inför fotograferandet, men min numera avhållsamma, dock fortfarande karaktärslösa persona, förbjöd det…

Inlägget länkar jag till Fiffiga Systrars novemberutmaning i pysslig julig anda (öppen för alla).

Och här finns för övrigt kakfat av liknande sort – Quality Street – från tidigare  i år.

This entry was posted in Jul, Kakfat and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Less is bore

  1. Tyg och otyg says:

    Cooooolt! Säger som Fuldesign: Less is fan inte more. More is more.

  2. Pysselfarmor says:

    Oj den här är häftig! Den kommer att spridas på internet!
    Jag ska länka på Pinterest så ska du se hur besöksstatistiken ökar :-))

    visst är vantarna sockersöta…..nu klurar jag på vad jag ska sticka till Max 2 år i januari….
    ha en skön helg!

  3. Sanna says:

    Oj vilket läckert fat! Tänk den som fick göra studiebesök inne i din hjärna och se hur du kommer på alla fiffiga läckra ideér! =)

    SV: Tack! Ja hoppas kan man alltid, gudarna skall veta att ingen skulle bli gladare än jag om dom sålde bra.. =)

    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kraaaam
    Sanna

  4. Anita says:

    Hur läcker som helst men hur fanken kan du klippa så jämna uddar?

  5. Alla kan sy says:

    Visst är det en bra idé! Själv gör jag det med färdiga kakfatsstativ, och har även sådana stativ till salu på min blogg för den som är intresserad. http://allakansy.blogspot.se/2012/09/alla-kan-goratillverka-egna-kakfat….
    Vill man prova även en sådan variant, kostar dem jag har hemma 60 kr/st inklusive porto inom Sverige. Tack för fin inspiration!

Leave a comment