Glasögonfodral – återbruk

gult och grönt glasögonfodralHär följer en beskrivning för hur man kan dissekera och återbruka tomma hygienartikelförpackningar och använda dessa som glasögon/solglasögonfodral.

Och.. jo, just det! Den hyperobservante har kanske sett att jag gjorde ett extra varv langettstygn i det gula fodralet, till skillnad från det gröna. Jag tänkte just som så, att det helt enkelt blev mer hållbart på detta vis.

(följande bilder är klick-och-förstoringsbara)

ögonfodral tut 1

ögonfodral tut2Vid behov, se HJ:s beskrivning för * langettstygn

ögonfodral tut3

This entry was posted in Återbruk, Virkning and tagged , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Glasögonfodral – återbruk

  1. Miri says:

    Det här har jag pinnat på min Pinterest – kommer garanterat att bli repinnat! Bra tut – även icke svenskspråkiga borde kunna begripa den!

  2. klockarbarn says:

    En plattare och bredare flaska kan ju funka till min Iphone. Behöver verkligen ett fodral till den.
    Men har jag någon snygg flaska då? Får leta lite.
    Så himla bra idé du kommit på tycker jag. Ser proffsigt ut också.

  3. Men sååå fiffigt! Detta ska jag lägga på minnet, leta efter fina flaskor/tuber och sätta igång. Tack för tipset.
    Anna

  4. hennihenni says:

    Fiffigt värre, ser rätt somriga ut också!

  5. Men heja dig, vilka roliga och underbara saker du gör! Tack för att du delade med dig på 365slojd.se. Vi fick in många fina tips men valde ditt som vinnare av tävligen. Det publiceras på vår sida idag, och ett litet bokpaket kommer till dig som pris. Trevlig sommar!

  6. Pingback: Reciclaje botellas de champú: Ideas creativas - diarioartesanal

Leave a comment