Greniga stjärnor

Eftersom jag redan har mycket trafik till äldre, juliga inlägg och eventuella aktuella snöiga vidder hotar gren- och kvistplock från bar mark, på vissa håll i vårt avlånga land, kommer här ett tidigt julpyntinlägg, för vilket en terrängtur är ett måste. Ja, åtminstone för kvistlöst folk som inte besitter lager av småpinn i sina hem eller har en risig trädgård att tillgå 😀

Och igår hängde snön i luften till på köpet där jag bor, på kvällen!! Jösses! 😬

Stjärnor av kvistar står på repertoaren

Som här med bitar av boksidor, metalltråd, pärlor och pinnar:

bokstjarnorJa, helt i Monthly Makers anda denna månad, då temat är böcker:

bokstjarnor-radEller som här, med ibland akrylfärgade partier, utan boksidor, men med övrig rekvisita. 

grenstjarnor

Storleksjämförelse:

grenstjar.jpg

Och idag på morgonen var all känsla av snö i antågande som bortblåst!! Tänk vilken sablars tur!

Ha det gott!! 😀

This entry was posted in Jul and tagged , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Greniga stjärnor

  1. Gunilla Ni,sson says:

    Härligt fina…o vilken rolig idé med lite boksidor, skulle jag aldrig tänkt på själv. Tack för tips…måste jag nog prova i helgen. Tack för alla fina ideér du ger mig!

  2. Anni says:

    Så enkla, snygga och smarta stjärnor! Självklart snyggast med mörka grenar men plötsligt inser jag vad man kan använda alla engångspinnar från sushiställen till (vi använder alltid våra egna diskbara pinnar). Jag ser framför mig en hel vintergata av dina stjärnor, så snygga det måste bli.

    Dessutom spanade jag in dina pimpade julgranskulor och eternellen. Gillas skarpt! Du är härligt kreativ och inspirerande.

  3. Så fina, gillar den med med ljusblåa pärlor speciellt!

Leave a comment