Julstrumpa och pynt

Jag gjorde en julstrumpa av återbruk, remake och loppat. Det enda nyköpes är transferpappirena.

julstrumpa-bean

Nalle och huvud photoshoppade jag in i ett skannat bokmärke och jag förmodar att personen och gosedjuret i motivet går att identifiera.

julstrumpa-bean-mr

För övrigt smyger sig julen in allt mer i hemmet.

julparad

Och som synes gjorde jag en gran till mina minionkompisar.

julgran-pinnarEn minigran bestående av småpinn, garn, pärlor, metalltråd, mossa, jord, korrugerad kartong, snöre och en konservburk.

Och så här ser köksfönstret ut med loppat “elpynt”:

julfönster

Och med en “egenknåpad” burkängel från några år tillbaka:

julfönster-2Som ser ut så här i dagsljus:

naked-apple-angel1

Dass vass dass!

Have a nice evening och hasta pronto! 🙂

This entry was posted in Återbruk, Jul, Remake. Bookmark the permalink.

6 Responses to Julstrumpa och pynt

  1. Grahnslöjd says:

    Haha, vilken härlig julstrumpa, tjusigt motiv!!:D

  2. Alicia Sivert says:

    Alltså strumpan! Jag får kramp i magen!

  3. Ewa says:

    Jag tycker mycket om din gran!

Leave a comment