Ett väggsmycke

Jag hade ju lust att göra en plåtblomma till, men tyckte inte att jag egentligen behövde fler. Jag har ju bland annat redan en hel bukett som en gång visats tidigare, nämligen denna:

plåtblomsbukettSå då fick det bli en blomma i form av ett väggsmycke istället:

citronblomma med sänkeDen ser kanske inte mycket ut för världen, men är i verkligheten ca 65 cm lång. Först tänkte jag låta stjälken bara vara och liksom “fladdra fritt”, men eftersom blomstret då hotade att stiga till väders, ja, åtminstone om heliumblicken var på och jag ville ha blomman kvar i synfältet, fick den ett sänke fäst i stjälkänden. Jag gillar den ju! Slutet gott, allting gott!!

This entry was posted in Metalltråd and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Ett väggsmycke

  1. maria says:

    riktigt fin blev den i alla fall , du är så duktig på att arbeta i metall .

  2. Fiff says:

    Väldigt fin blomma! Och din bukett är ju fantastisk!

  3. Agneta says:

    Läckert! Det är så sant.. Det är bara fantasin som sätter gränser. Ha de Gott!
    Varför det blev Sandvikens kommun? Barnbarnet drog 🙂 Men också det kulturella här och fin natur lite kuperat. Flyttat från slättlandet.

  4. Hanne says:

    så fint, du liksom ritar med ståltråd, jag älskar dina plåtblommor.

Leave a comment