Rip off idé

I somras när jag var i Berlin såg jag denna lampskärmsidé som dekor i en affär. Ja, de hade faktiskt flera stycken hängande från taket. Vad de själva sålde?? Ingen aning faktiskt! Jag föll bara pladask för lampskärmarna, ihopsatta av lampskärmsskelett och gamla små tygskärmar.

lamskarm-berling1lamskarm-berlin3Sent omsider har jag gjort en egen. Älskart! Och vad är det nu man brukar säga?? Att resa, berikar? Om!!!

Ha en fin helg!!

This entry was posted in loppis and tagged , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Rip off idé

  1. Miri says:

    Ha, det var en kul idé! Skulle vara nåt för mej om jag kunde hitta lämpliga lampskärmar, för jag behöver nog en ny taklampa i farstun, eftersom den som sitter där inte nöjer sej med att bara få en ny glödlampa.

  2. Anita says:

    Underbar!! Har själv gjort en liknande men där var även den yttre skärmen klädd i ett tyg som tillät den undre att anas 🙂

  3. Pysselfarmor says:

    uj uj…och tänk jag anar att du har “tjänat” in en massa pengar på att göra detta vackra själv!

  4. Sanna says:

    Wow! Skitläckert! 🙂

  5. hennihenni says:

    Annorlunda men inte alls tokig!

  6. Freja says:

    Snyggt! Nu blir jag sugen på att försöka efterapa lampan jag såg i Amsterdam som var gjord av petflaskor i massor…

  7. Therese says:

    Aaah, så kult! Jeg hadde nok aldri kommet på den ideen, men det ble så fint og annerledes.

    Jeg håper du har gode dager!

  8. Tyg och otyg says:

    Kul! En sådan har jag aldrig sett förut.
    Insåg just att jag var en retlig dag för sen med att lägga upp inlägg till UFO-juntan. Om du vill kan du länka till mitt mosaikbord i sammanställningen ändå, eller så hoppar jag med på decemberjuntan istället.

Leave a Reply

