Vitsipprigt

 

vitsipporkonserv

Ja, tycker man sig inte riktigt ha en passande vas, får man allt göra en då. Knep blomsterna i en slänt då jag var ute och gick idag, i det härliga vårvädret!!! 🙂 Fram och åter, till/från Second hand, men tyvärr var jag tvungen att lämna kvar två fina tavlor, då mitt Visa-kort slutat fungera. Fan också!

Annars hittade jag den här akvarellen för inte så länge sedan faktiskt:

tavla-ks.jpg.. och det skulle förstås vara kul att få veta något mer om den. Allt som står är: Stockholm och så initialerna K S. Någon som har en aning?

Nä, nu måste jag gå och kvarta en stund. Jobbar nämligen idag, eller snarare i natt… ZZZZ!

This entry was posted in Decoupage. Bookmark the permalink.

7 Responses to Vitsipprigt

  1. Miri says:

    Snygg vas! Vad har du använt till foten? Här är det fortfarande snön som lyser vit (fast delvis barmark), vitsippor växer inte ens så här långt norrut tyvärr. Och tyvärr har jag inte lyckats hitta konstnären KS, jag har minsann försökt – kan aldrig motstå att försöka hitta ett svar på vilken fråga som helst 🙂

  2. lopplisa says:

    Tack Miris! Foten är två släta, små kak- eller om det nu är pralinformar?? Ja, de känns för små eller stora för vardera alternativen, så jag vet inte riktigt. Och tack för att du försökte få fatt på KS!!! 🙂 De enda nordiska konstnärer med de initialerna jag har fått tag på, passar ju inte in motiv- eller teknikmässigt, men visst ser den rätt skickligt målad ut (för övrigt ser den mindre gräll ut i färgerna IRL än på min dator)?

  3. Jättesnygg vas, du har så bra idéer

  4. Vasen blev väldigt fin. Så kul kontrast med den lite finare botten och den mer alldagliga konservburken överst. Jätteläckert!

  5. Alicia says:

    Vad roligt med tavlan, det är absolut Gamla Stan! Jag skulle tro någonstans längsmed Prästgatan men det är många gränder här som ser ut sådär. Jag ska spara ner den här bilden till telefonen och hålla utkik 🙂

Leave a comment