Gardinuddskantsufo

För över ett år sedan påbörjades en gardinuddkant, eller ja, mindre än en flik gjordes ofärdig innan arbetet stannade tvärt. Soppatorsk på en gång alltså! Det som då var, såg så här fjuttigt ut med virknål och nystan ända fram till tidig höst i år:

När det begav sig, i september förra året, hade jag gjort klar en liten vimpel av samma stuk, hela tiden sneglandes i tanken på gardinuddskanten och hur den skulle se ut som färdigt alster. Nu äntligen är jag klar med det ufot, gardinen alltså och sådan blev den:

sculluddJag använde mig av ett mönster till en döskallesjal och gjorde ändringar så att det blev en uddkant av det hela i stället. Och ja, eftersom jag vet mina begränsningar när det kommer till mastodontverk, tog jag en genväg i stället för att virka hela gardinen och fäste helt enkelt uddkanten på en loppad spetsgardin.

Mönster till döskallesjalar hittar du här hos Kungen & Majkis, alternativt här hos Camillas livstil.

Nåväl, pust och puh! Har du egna ofärdiga arbeten liggandes till ingen nytta, kan det kanske vara dags att plocka fram dessa i ljuset nu och delta här med liv och lust:

ufo-15-decemberVälkommen!

This entry was posted in UFO cyberjunta, Virkning and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Gardinuddskantsufo

  1. Miri says:

    Storartat! Jag kan tänka mej nöjdhetskänslan när du var klar och kunde sätta upp gardinen. Och vilken charmant kombination av rosor och döskallar!

  2. Grattis till en lycklig landning av ytterligare ett ufo!
    Inte för att jag gillar döskallar (kanske mest för egenupplevd rå händelse med riktig döskalle…) men kontrasten mellan döskalle-udd och blommig, skir gardin – den gillar jag!!
    Själv körde jag ju hårt med ufon en stund, men det tog stopp då jag haft mycket annat att stå i. Får se om jag kommer igång igen, är i alla fall sugen på det!

Leave a comment